Opbrengst Kinderpostzegels

In 2019 hebben de leerlingen van groep 7 en 8 meegedaan aan de landelijke ‘Kinderpostzegelactie’. Door de Coronacrisis is de communicatie hierin wat vertraagd, maar zijn de resultaten inmiddels binnen:

De leerlingen van groep 7 en 8 hebben in totaal 3755 euro opgehaald. 75% van het bedrag is naar het landelijke doel gegaan: ‘Kwetsbare kinderen in daklozen- en vrouwenopvang’. De andere 25% ging dit jaar naar het voedselbankproject ‘Voedselbank Giessenlanden-Zederik’. In overleg met Voedselbank Nederland is door Stichting Kinderpostzegels een mooie tekenset gemaakt, die toegevoegd kon worden aan de voedselpakketten. In totaal zijn er 30.000 tekensetjes verdeeld door heel Nederland.

We zijn trots op de leerlingen van groep 7 en 8 en hopen volgend jaar ons steentje weer te kunnen bijdragen!